Любителският римейк на FPS класиката Half-Life - Black Mesa (екс Black Mesa: Source), ще се появи на бял свят на 14 септември, обявиха неговите създателите съвсем неочаквано, след множество отлагания и цели осем години след старта на разработката му.
Вариантът, в който Black Mesa ще излезе на посочената дата, ще включва новия прочит на оригиналния Half-Life до Lambda Core, докато Xen и BMDM сегментите ще бъдат добавени впоследствие, без на този етап да е ясно кога.
"Вече работим по Xen и се надяваме да приключим в разумни срокове", обяснява лидерът на проекта – Carlos Montero (aka cman2k), като допълва, че "Xen ще бъде по същество една самостоятелна, завършена игра, а не просто епилог към играта". Според екипа, работещ по Black Mesa, който включва около 40 души, при издаването му римейкът ще предлага 8-10 часа игрално време.
Феновете на HL могат да очакват доста по-различно изживяване от онова, което са имали с оригиналната игра и с Half-Life: Source както заради усъвършенстваната чрез Source цялостна визия, разнообразна, комплексна околна среда и по-голяма реалистичност на геймплея, така и заради някои доста променени елементи.
Така например някои карти в Black Mesa са със значително редуцирани мащаби, за сметка на други, над двадесетократно по-големи от оригиналните; добавени са и нови реплики, а саундтракът е създаден "от нулата" от Джоуел Нилсън и вече е наличен за свободно сваляне в сайта на играта. Той включва 30 трака с общо времетраене 50 минути.
Black Mesa ще бъде безплатна за даунлоуд и няма да изисква Half-Life: Source, но за да я инсталират на компютъра си, играчите трябва да имат в своя Steam копие от друга Source Engine игра - била тя Half-Life 2, Counter-Strike: Source, Left 4 Dead или Portal (според информацията в нейната Wiki страници).