Базите данни на сървърните платформи EU West, EU Nordic & East, съдържащи информация за потребителите на популярната онлайн мултиплеър реалновремева стратегия League of Legends, са били компрометирани, обявиха създателите на играта, започнала съществуването си през октомври 2009 г. - Riot Games.
Калифорнийската компания е разпратила съобщения до всички засегнати собственици на регистрации, а в изявлението й в официалния форум на LoL изрично се уточнява, че извършителите на хакерската атака не са усвоили каквато и да било информация за кредитни карти, извършени разплащания и прочее данни от финансово естество.
Вече е ясно и откъде извършителите са успели да проникнат – установен е проблем в системата по сигурността, който вече е отстранен, и въпреки това разследването по случая ще продължи на по-дълбоко ниво. Както обикновено в такива ситуации, всички засегнати потребители на League of Legends са съветвани да сменят своите пароли и да бъдат бдителни за измамни електронни съобщения.
"Брандън и аз бихме искали лично и искрено да се извиним на всички вас за възникналата ситуация. Отнасяме се изключително сериозно към неприкосновеността на вашите лични данни и ще работим усърдно върху това да осигурим защитата им по най-добрия възможен начин", казва се в изявлението на президента на Riot Games, Марк Мерил, подписано също от името на изпълнителния директор Брандън Бек.
Подобно на предстоящите Dota 2 на Valve и Blizzard All-Stars, LoL е инспирирана от популярната карта Defense of the Ancients от Warcraft III. Към ноември 2011 г., броят на регистрираните потребители на играта бе 32 млн., а този на играещите едновременно по кое да е време на денонощието – над половин милион. LoL има MetaScore 78/100.