Социалната драма The Help на по-познатия с изявите си на актьорското поприще американски филммейкър Тейт Тейлър (Planet of the Apes, I Spy, Winter's Bone) оглави северноамериканския боксофис след втория си уикенд по големите екрани в САЩ и Канада, инкасирайки $20.5 млн. Продукцията, осъществена от DreamWorks и Participant Media с бюджет от $25 млн. като адаптация на едноименния роман на Катрин Стокет, дебютира под No.2 на 15 август, когато лидер в боксофиса за втора поредна седмица бе научно-фантастичният екшън Rise of the Planet of the Apes.
Спадът в посещаемостта на киносалоните при прожекциите на The Help, чието действие се развива в началото на 60-те години на миналия век в Мисисипи и се фокусира върху взаимоотношенията между бяла американка и двете й чернокожи прислужнички, спрямо премиерните дни на лентата, в която участват Ема Стоун, Брайс Далас Хауърд, Виола Дейвис, Октавия Спенсър и др., е едва от 22%.
Отливът в аудиторията на Rise of the Planet of the Apes от 41%, който също е считан за по-плавен от характерното за лятна блокбъстър продукция, се оказа достатъчен за размяната на позициите на двата филма в северноамериканския боксофис, но не и за да бъде изпреварен от някое от четирите нови заглавия, направили своя дебют през почивните дни.
Най-успешното от тях е Spy Kids: All the Time in the World in 4D на Робърт Родригес, поставен на трето място с $12 млн. – сума, намираща се на долната граница на очакванията на дистрибуторите от Weinstein Co. и около три пъти по-ниска от приходите, инкасирани от последния филм от поредицата, издаден през юли 2003 г.
С едва $10 млн. приходи от продадени билети, на четвърто място дебютира високобюджетният епос на Nu Image и Millennium - Conan the Barbarian, заснет в България с бюджет от $70 млн., чиято дистрибуция в Северна Америка се осъществява от Lionsgate, изпреварвайки с по-малко от $2 млн. още един филм, чието представяне не оправда очакванията – вампирският трилър Fright Night с Колин Фаръл и Антон Йелчин.
И двата филма са с рейтинг R, налагащ възрастово ограничение на посетителите в кинотеатрите без придружител, и са базирани на продукции, създадени през 80-те години на миналия век. По екзитпол данни, и Conan the Barbarian, и Fright Night, чийто бюджет възлиза на малко под $30 млн., са допаднали най-вече на хората на зряла възраст. Заедно със Spy Kids, тези филми се прожектират с дигитално мастерирано 3D изображение.
Четвъртият нов филм, издаден в края на миналата седмица, е поредната романтична комедия с Ан Хатъуей - One Day, която инкасира в касата на Focus Features разочароващите $5.1 млн., отреждащи й деветото място в боксофиса. Все пак трябва да се вземе предвид ограниченото разпространение на лентата, базирана на бестселъра на английския писател Дейвид Никълс - в 1721 кинотеатъра в Северна Америка.
Новият лидер в интернационалния боксофис – игрално-анимационният блокбъстър The Smurfs, е поставен непосредствено зад Fright Night в този на Северна Америка, инкасирайки само около $300 000 по-малко от вампирския римейк. Месец след премиерата й, първата широкоекранна адаптация по белгийския анимационен сериал генерира внушителните $329 млн. и е най-гледаният филм в държави като Полша, Колумбия, Израел, Португалия, Австрия и Бразилия.
Rise of the Planet of the Apes също е глобален блокбъстър, заемайки второ място в актуалното издание на интернационалния боксофис, непосредствено пред Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2.