Експерименталното гейм приложение на Питър Молиньо – основател и бивш CEO на Lionhead Studios, а също така бивш креативен директор на Microsoft Game Studios, ще излезе за PC, iOS и Android на 22 август.
Curiosity е първият проект на Молиньо, осъществен през неговото ново студио – 22 Can, и има за цел да анализира психологията на потребителите на социалните медии.
Молиньо представи играта по време на специализираното инди гейм шоу Rezzed в Брайтън като заяви, че финалът на Curiosity е "толкова изумителен, че ще влезе в новинарските емисии". Играта се състои в проникването в кубове – общо 60 млн., затворени в един голям куб, от който тръгва всичко.
Целта е ясна – да бъде разкрита мистерията, затворена в ядрото на куба, определяна от Молиньо (без да е ясно доколко на шега и доколко на сериозно) като "така значима, че може да промени живота ви".
Играта ще е безплатна за сваляне, но ще предлага и микротранзакции, най-скъпата, от които ще е на стойност $50 000 (петдесет хиляди долара!). Един единствен потребител ще има възможността да си закупи in-game предмета, оценен на тази стойност, а именно диамантено длето, притежаващо 100 000 по-голяма мощ от тази, която ще могат да прилагат играчите преди да направят ъпгрейд.
Стандартният такъв ще е закупуването на желязно длето за $0.99, увеличаващ мощта при счупването на кубове с десет пъти. Самият Молиньо защити решението си да пусне толкова скъп ъпгрейд за приложението, казвайки: "Като дизайнер, това е начин да докажа, че съм създал нещо стойностно. Освен това не очаквам някой някога да поиска да го купи. Случи ли се, ще поискам да се запозная с този човек".
До 1 000 000 души ще могат да дялат кубовете на Curiosity едновременно, но само един ще има шанс да проникне в последния и да разкрие голяма мистерия. Какви ще са реакции на хората, споделени в социалните мрежи, е онова, заради което е създадена играта, предшестваща същинската дебютна игра на 22 Can, очаквана най-рано след две години.