Жанр: Ролева игра Година: 2011 Разработва: BioWare Издава: Electronic Arts Платформа: PC | PS3 | Xbox 360
Новините за концептуални промени (при това много сериозни), придружаващи анонса за продължението на играта, която PC Gamer UK нарече "Ролевата игра на десетилетието", предизвикаха доста брожения сред многомилионната аудитория фенове на Dragon Age.
Замислено (и изпълнено) като RPG от старата школа, сочено от играчи и критика за духовен наследник на класики като Baldur’s Gate и Icewind Dale, "Ерата на драконите" беше изключително впечатляващо със зрелостта, размаха и креативната си дълбочина заглавие, което остави неизлечима следа в гейм историята. Съвсем закономерно от задаващата се част 2 се очаква да надмине оригинала – постижение, което болшинството фенове счетоха за трудно осъществимо.
Заредени със солидна доза скептицизъм те наблюдаваха развитието на проекта, само за да се убедят, че да - има съвременно игрално студио, което няма проблем в това да надскочи собствения си творчески връх, при това по безспорен и категоричен начин, и неговото име е BioWare (за справки – Mass Effect и Mass Effect 2).
Тъй като датата, на която играта официално ще се появи на пазара, вече е доста близо (8 март за САЩ и 11 март за ЕС), за Dragon Age 2 се знае повече от достатъчно и на база на известните до момента факти, спокойно може да се твърди, че продължението, което ни очаква, ще е идеалният Dragon Age – при това в почти всеки един аспект на нещата, които направиха първата игра абсолютен гейм хит.
Главният герой в част две вече няма да е внушителна, но безмълвна фигура - BioWare са решили, че като основна движеща сила в историята му се полага собствен глас. За това в Dragon Age 2 човекът, около който се завърта сюжета – Хоук, оцелял от битката при Къркуол и минал през ада на The Blight, вече ще е напълно озвучен – точно както беше и култовия командир Шепърд в Mass Effect.
Чисто концептуално играта е преминала през някои привидно дребни, но в действителност съществени промени. Особеностите на бойната система са запазени, но двата основни варианта за водене на сражения – от перспектива "птичи поглед" (тактически) и от трето лице (в реално или близко до реалното време) са прецизирани с още по-ясни разграничения помежду им.
Интересен подход студиото е използвало по отношение оригиналното и увлекателно поднасяне на историята. Вместо да ви направи пряк свидетел на хронологията на събитията, Dragon Age 2 ще ви разкрие една малко по-различна перспектива към основната сюжетна линия: за приключенията на Хоук и неговите сподвижници ще научите от сладкодумен разказвач. Този подход е позволил на BioWare да си "играят" с времената по време на разказа и да не следват линейно развитието на историята, а да поднесат на играча един по-драматичен поглед върху ставащото.
Така, когато дадено действие на героя или направен от него избор оказва влияние върху света на Dragon Age 2, вие ще можете да виждате последиците от него още в следващата глава от разказа, която може да се случва след няколко часа или след няколко години напред в бъдещето.
Промени има и по визията, която вече е много по-стилна и изчистена. Всъщност, променен е цялостният визуален стил на играта – от начина, по който изглеждат героите и гейм света, до вида на потребителския интерфейс. Освен това, Dragon Age 2 ще поддържа и модерните в момента DirecX 11 ефекти.
В заключение можем да обобщим със следното: BioWare не възнамеряват да разочароват феновете си. Напротив – всичко направено от тях по темата Dragon Age говори, че студиото се е вслушало във всички критики, отправени към оригинала и е положило наистина сериозни усилия, за да предложи едно достойно продължение на велик оригинал.