Интернационалната гейм компания Crytek, чието име се свързва най-вече с хитовия франчайз Ctysis, оригиналната Far Cry и използвания за създаването им CryEngine, обяви, че след рилийза на предстоящите си заглавия Crysis 3, Homefront 2 и Ryse на пазара в традиционния формат, ще премине изцяло към free-to-play модела на монетизация.
Това означава, че от този момента нататък всички следващи игри, излизащи от студиата на компанията, едно от които е базирано в София (Crytek Black Sea), ще могат да бъдат играни напълно безплатно, като, разбира се, играчите ще могат да закупуват ексклузивно съдържание чрез микротранзации – стандартната формула, по която оперира този бизнес модел.
Първата такава игра, която ще излезе в Европа по-късно тази година, е първият онлайн отборен шутър от първо лице на Crytek, Warface, обединяващ PvE и PvP механика.
Общностите на тази и всички следващи игри ще бъдат обслужвани от собствената социална дигитална платформа на Crytek, GFACE, чието съществуване бе разкрито по-рано тази година.
"Разработвайки конзолни игри бяхме наясно и напълно убедени, че бъдещето на гейминга и онлайн и free-to-play", казва изпълнителният директор на Crytek, Cevat Yerli. Той гарантира, че след влизането в сила на реформата компанията ще продължи да произвежда AAA продукции, във всяка от които ще бъдат инвестирани бюджети от порядъка на $10 млн. до $30 млн.
Yarli е сред яростните критици на широко разпространените най-вече сред водещите компании (EA, Acitivision, Ubisoft и т. н.) платени премиални сервизи и допълнителни пакети с дигитално съдържание, за които смята, че "буквално доят потребителите до смърт".