Call Me Maybe на канадската поп звезда Карли Рей Джепсън е дигитален бестселър No.1 на американския пазар за осма поредна седмица, второто най-слушано парче в американския мейнстрийм радио ефир в момента и лидер в официалната класация на САЩ за сингли за пета поредна седмица.
Само за седем дни парчето е генерирало 244 000 платени дигитални даунлоуда и 132 млн. радио импресии, и е прослушано през музикалните стрийминг сервизи с платени абонаменти 978 000 пъти (достатъчно, за да се завърне на върха на класацията On-Demand Songs).
Ако запази първото си място в Hot 100 още само една седмица, Карли Рей Джепсън ще изравни постижението на fun. с техния хит We Are Young, който се нарежда на второ място в класацията на синглите с най-дълъг престой на върха на чарта от началото на 2012 г.
Лидер в него е Gotye със Somebody That I Used to Know, заемащ трета позиция в актуалното издание на Hot 100. Пред него и през тази седмица са Maroon 5 с Payphone – най-слушаната песен в американския мейнстрийм радио ефир (136 млн. импресии), а зад него е Кати Пери с Wide Awake.
29 седмици след дебюта си в Hot 100, за първи път в топ 5 се регистрира и Lights – актуалният сингъл на британската изпълнителка Ели Гулдинг. Историята помни малко подобни случаи (толкова дълъг рейд към топ 5), като по определени параметри постижението на Гулдинг е рекордно (точно 29 седмици бяха нужни и на Queen и Los Del Rio, за да влязат в топ 5 на Hot 100 с Bohemian Rhapsody и Macarena, респективно).
Изминалата седмица е паметна и за Nicki Minaj, чийто последен солов сингъл, Starships, записва 21-ва седмица в топ 10. Така 30-годишната звезда постави нов рекорд за най-продължителен престой в топ 10 (непрекъсната серия от дебюта си в него), надминавайки постижението от 20 седмици на Black Eyed Peas с I Gotta Feeling.
Дигиталните продажби на Starships възлизат на 3.2 млн. копия, а радио импресиите на парчето от премиерата му до момента – на 1.3 млрд. Най-високо поставеният дебют (58) в новото издание на Hot 100 е за P!ink с Blow Me (One Last Kiss) – пилотния сингъл от предстоящия й нов албум The Truth About Love, който ще излезе на 18 септември.
За разлика от Hot 100, Billboard 200 е с нов лидер в лицето на Крис Браун, който очаквано дебютира под No.1 със своя нов албум Fortune, повтаряйки постижението на прекия му предшественик от 2011 г. – F.A.M.E. Разликата в количеството продадени копия от двата албума в дебютните им седмици на музикалния пазар обаче е значителна – 270 000 за по-стария срещу 134 000 копия за новия запис.
Fortune е единственото ново заглавие в Top 10 на Billboard 200, а много от останалите са отдавна издадени и изпаднали значително по-назад в класацията като Teenage Dream (21-2) на Кати Пери, Making Mirrors (31-6) на Gotye, Some Nights (23-7) на fun. и El Camino на Black Keys (55-10). Внезапното завръщане на тези албуми в челната дивизия на чарта се дължи на промоцията в Amazon от 3 юли, когато над 20 заглавия бяха пуснати на цена от $0.99.
Лидерът от предпоследното издание на Billboard 200 - Living Things на Linkin Park, заема пето място в новото, а все така сред десетте най-продавани албуми в САЩ е "21" на Адел. Записът вече има във феноменалния си актив 72 последователни седмици в топ 10 на Billboard 200, изравнявайки рекорда на Аланис Морисет, поставен с Jagged Little Pill.