Криминалната екшън драма Taken 2 с Лиъм Нийсън в ролята на пенсиониран агент на ЦРУ, отвлечен заедно със съпругата си в Истанбул, оглави северноамериканската класация на най-доходоносните пълнометражни кинопродукции през миналия уикенд. Приходите от близо $50 млн., инкасирани от Taken 2 само от продадени билети в кината в САЩ и Канада, надвишават с над 50% очакванията на Fox, които са инвестирали в лентата около $36 млн.
По неофициална информация реализацията на продукцията е погълнала около $50 млн., като разликата е покрита от продуцентската компания на Люк Бесон - Europa Corp. Негово дело е сценарият както на Taken 2, така и на първия филм, издаден през 2009 г. Излизайки по кината през януари, Taken стартира с два пъти по-скромен боксофис от своето продължение ($25 млн. в американския боксофис), но приключи театралния си тур с близо $230 млн. приходи в световен мащаб.
По данни на Fox публиката на Taken 2 в кината на територията на САЩ и Канада е била разпределена приблизително по равно между половете, с преимущество на хората над 25-годишна възраст. У нас филмът ще се завърти на 12 октомври, докато в почти цяла Европа и по-големите страни в Южна Америка и Азия бе издаден едновременно с премиерата му в Северна Америка. Интернационалният му боксофис от изминалия уикенд възлиза на $55 млн.
Със силния си дебют в САЩ и Канада, Taken 2 изпревари по приходи анимацията Hotel Transylvania, която излезе по кината седмица по-рано и оглави предпоследното издание на боксофис класацията. В настоящото - филмът, чието действие се развива в петзвездния хотел, собственост на граф Дракула, заема второ място с $26.3 млн. от продадени билети – значителен аванс пред поставения на трето място Pitch Perfect и още повече пред конкурентната анимационна лента Frankenweenie.
Новият проект на Disney, за който Тим Бъртън избира stop-motion кинематографията в черно и бяло, инкасира $11.5 млн. при дебюта си. Той разказва историята на момче, което решава да върне към живот своето любимо куче чрез научен експеримент, подобен на този, довел до създаването на Франкенщайн – един от героите в Hotel Transylvania.
Между двете анимации се нареждат едновременно издадените преди две седмици Pitch Perfect и Looper. След като стартира под No.6, въпреки ограниченото си разпространение в американските кинотеатри, първата от двете ленти, разказваща историята на колежанска вокална група, съставена само от момичета, вече е включена в масовия киноафиш и очаквано се изкачи в класацията, инкасирайки малко под $15 млн. Комедията, в която участват Ана Кендрик и Британи Сноу, вече е определяна като комерсиален успех, като се има предвид, че продукцията й коства само $17 млн.
Значително по-скъп, но не на последно място заради актьорския му състав, оглавяван от Брус Уилис и Джоузеф Гордън-Левит, sci-fi екшън трилърът Lopper завърши втория си уикенд под No.4 с $12.2 млн. от продадени билети. Така приходите му от прожекции в Северна Америка преминаха границата от $40 млн. и вече изплатиха вложения за реализацията му бюджет от $30 млн.
(Заглавие, приходи от последния уикенд, приходи общо, брой седмици в боксофис класацията)
1 | Taken 2 (2012) | $49.5M | $49.5M | 1 |
2 | Hotel Transylvania (2012) | $27.1M | $76.7M | 2 |
3 | Pitch Perfect (2012) | $14.8M | $21.7M | 2 |
4 | Looper (2012) | $12.1M | $40.2M | 2 |
5 | Frankenweenie (2012) | $11.4M | $11.4M | 1 |
6 | End of Watch (2012) | $4M | $32.9M |
3 |
7 | Trouble with the Curve (2012) | $3.83M | $29.7M | 3 |
8 | House at the End of the Street (2012) | $3.76M | $27.6M | 3 |
9 | The Master (2012) | $1.86M | $12.3M | 4 |
10 | Finding Nemo (2003) |
$1.62M | $39M | 4 |