GameStop Corporation – една от най-големите търговски вериги за видео игри и развлекателен софтуер в света с над 6500 обекта в САЩ, Австралия и Европа, обяви, че е започнала тестовете на стрийминг сервиз, позволяващ на потребителите на PC, PlayStation 3 и Xbox 360 да играят в реално време.
Официалният старт на услугата е предвиден за средата на 2012 г., като в плановете на компанията влиза той да бъде достъпен и за жителите на Стария континент. Стриймингът се осъществява посредством дигиталния клиент Spawn, разработен от hi-tech компанията Spawn Labs, придобита от GameStop по-рано през 2011 година едновременно с дистрибуторската платформа Impulse на Stardock.
Бета тестовете на сервиза се провеждат в Остин, Тексас, а първите отзиви на издателите на видео игри, предоставили свои заглавия, са изключително позитивни. Компанията GameStop изтъква като негови най-големи плюсове избрания икономичен бизнес модел, изискващ минимални инвестиции, както и про-конзолната посока на развитие.
Ако всичко върви по план, публичната бета на услугата ще стартира в САЩ до края на 2011 г., а първата по-конкретна информация за цените на абонаментните планове ще бъде огласена в началото на 2012 г. Spawn ще бъде достъпен за членовете на програмата PowerUp, които към момента начисляват около 12 млн. души.