Рокендролът често има две лица - едното се представя за най-добрия екземпляр на поп културата, грее в цялата си сила и свежест на сцената, обожествявано е от милиони, докато изглежда твърде заето да осветява навсякъде. Другото остава скрито в бекстейджа, където понякога скърца със зъби, крещи, припада, има нужда от почивка, не може да се появи на сцената, но се налага, за което винаги някой друг е виновен. Ако има човек, който в пълна степен олицетворява и двете, това е бившият-настоящ фронтмен на Guns N' Roses Аксел Роуз, който продължава да обикаля света, пръскайки позабравен блясък и плюнки срещу бившите си колеги. Повече от 15 години, в които не издаде нито един албум, Аксел посвети на това да се саморазправя, да обвинява, да напада другите от Guns и най-вече китариста Слаш, на който Роуз отдели повече време за словесна саморазправа, отколкото на това да възкреси кариерата си. Когато все пак издаде Chinese Democracy, просто не му се получи.
В интернет се появи клип, в който Роуз запива със свои парагвайски фенове и им разказва за алкохолните пропадания на Слаш, от които Аксел често се възползвал. Според певеца, редовният номер на Слаш бил да си заведе някое момиче в бекстейджа, където да си говорят за квантова физика, а Аксел просто се промъквал след тях, защото му било ясно какво ще се случи - Слаш ще припадне, а той ще му отмъкне момичето.
"Беше супер, защото той припада и се напикава в гащите, а аз взимам момичето", признава Аксел на любителското видео и допълва, че Слаш се изпускал в бельото си. Доста редовно. Цялата история всъщност не доказва нищо ново - не може да се очаква леко пиянство от човек, който е рекламирал водка на име "Черна Смърт", не може да се очаква от човек като Аксел Роуз да не вади гадни компромати срещу хората.
Факт е и, че Слаш рядко отговаря на нападките на бившия си приятел, който на няколко пъти дори определя като велик фронтмен, останал "неразбран" от музикалната индустрия.
Слаш обаче не е първата "жертва" на грапавия език на Аксел Роуз, защото певецът неведнъж е скачал срещу колегите си, както и срещу други известни музиканти. Ето някои от тях:
Таблоиден боец: През 1989 г. на MTV Video Music Awards, вокалистът на Motley Crue - Винс Нийл, удря китариста на Guns N' Roses - Изи Страдлин, заради предишна тяхна свада в клуб в Лос Анджелис. Аксел взима нещата в свои ръце и започва битката, в която е най-добър – предизвиква медийна война на обиди и заплахи с Нийл в продължение на месеци.
Въпреки че на думи двамата се разкъсват, до реална саморазправа никога не се стига, но и двамата твърдят, че другият е избягал от боя. След голямото словесно меле, те не си проговарят повече.
Smells Like Teen Spirit: Аксел Роуз и Кърт Кобейн са като класическия герой и класическия анти-герой на рок музиката. По ирония на съдбата, интровертният и чувствителен вокалист на Nirvana, известен с мрачните си текстове и проблемите с наркотиците, се оказва под прицел на екстровертния Роуз, известен с разрушителния си нрав, както и с факта, че е единственият член на банда наркозависими, който никога не е бил наркоман.
Кърт Кобейн отказва на няколко пъти Nirvana да подгряват Guns N' Roses и се изказва остро срещу Аксел и компания в медиите. Певецът на Guns N' Roses обаче, не забравя и на MTV Video Music Awards през 1992 г. той направо откача, когато Кърт Кобейн и жена му Къртни Лав го закачат да стане кръстник на дъщеря им.
Роуз решава, че му се подиграват и се нахвърля върху вокала на Nirvana с псувни и заплахи. За човек като Кобейн, Аксел Роуз е неразбираем – той е твърде шумен, агресивен и луд, който си въобразява, че е измислил образа на рок звездата, и е намърдал удобно егото си в този образ. "Освен това е сексист, хомофоб и бездарник". Или поне това мисли Кърт Кобейн по въпроса в интервюта след случилото се.
Той не е толкова лош: Най-логичната мишена на ненавистта на Аксел Роуз със сигурност изглежда е Скот Уейланд, който предвожда в продължение на пет години Vеlvet Revolver - група, в която свирят останалата част от Guns N' Roses.
Вместо да направи като бившите си другари – да сформира банда и да напомни за себе си като музикант, Роуз го прави по неговия си начин. Публично нарече Уейланд "мошеник", с което пренесе поредната излишна свада в онлайн пространството, откъдето вокалистът на Vеlvet Revolver му отвърна чрез сайта на групата с "дебел нещастник с перука и лице от ботокс" и му се присмя, че успехите на Guns N' Roses де дължат на Слаш и компания, а не на него.
Любопитно е, че Уейлaнд, който понастоящем пее в старата си група Stone Temple Pilots, е единствената "мишена" на Аксел Роуз, която допуска, че той може би не е чак толкова лош.
След напускането на Revolver, вокалистът обяви, че е възможно някой от бившите членове на Guns N' Roses да е подпалил спора, a после медиите да са раздули въпроса. Което изглежда е размекнало стария Аксел, защото той го остави на мира, поне докато Уейлaнд не реши да свири отново със Слаш. Тогава пак ще отнесе някоя и друга плюнка. Която дори може да не е предназначена за него.
Слаш oтново и oтново: За 47-ия си рожден ден през 2009 г. Аксел почерпи Слаш с нова порция словесна агресия и заяви, че няма никакъв шанс Guns N' Roses да се съберат и по-скоро един от двамата ще "умре", преди това да се случи. Певецът тълкува нещата кaто непоправимо разрушени и погребани, намеква, че вината е на Слаш и допълва при какви ужасни условия е трябвало да работи егото му през всичкото време, когато Guns N' Roses не се състояха само от него.
В интервю за списание Spin, Аксел Роуз отново подхваща Слаш, заявявайки, че той въобще не е трябвало да участва във втория студиен албум на Guns N' Roses - G N' R Lies, и дори продължава да грубиянства, наричайки го "рак, който трябва да бъде премахнат".
Въобще, става ясно, че от всичко живо на земята, което Аксел Роуз мрази, Слаш е именно човекът, който може да го изкара извън нерви, дори когато го няма наоколо почти 20 години. А дори когато Слаш му беше пред очите всеки ден, Аксел не подбираше и насочваше мерника си към всичко живо, например срещу списание Spin и по-точно срещу основателя му Боб Гучоне, който попадна на мушка за сурови подигравки заедно с други представители на медиите, в парчето Get in the Ring.
Metallica & Roses: Една от характерните особености на Аксел Роуз е, че той не обича да се появява навреме за концертите. Какво остава тогава, ако се наложи да излезе по-рано на сцената? По време на съвместното шоу на Guns N' Roses и Metallica през 1992 г. на Олимпийския стадион в Монреал, вокалистът на Metallica - Джеймс Хетфийлд, е сериозно ранен след инцидент с пиротехниката на сцената и е закаран в местна болница.
Налага се Guns N' Roses да излязат по-рано за техния сет, но сценичната апаратура сдава багажа. Изнервен от обстановката, Аксел казва, че има проблеми с гърлото и просто си тръгва, с което предизвиква гнева на феновете, които вандалстват и палят из града цяла нощ.
Година по-късно Хетфийлд направо отписва него и групата му, като заявява, че Guns N' Roses не са банда, а представляват "един тип и още някакви други". По-късно става известно, че по време на турнето Аксел Роуз е наливал масло в огъня, обвинявайки Хетфийлд в расизъм, защото е премахнал бандата Body Count на чернокожия рапър Ice-T от тур-листа.
Аксел отново и отново: На концерт през 1987 г. Guns N' Roses подгряват Алис Купър. Между песните музикантите започват блус импровизации, Аксел хваща микрофона и дава началото на това, което по-късно ще стане известно като Axl Blues.
В типичния си директен стил, оцветил историята обилно с псувни, Аксел разказва за ръкопашната схватка с членове на Bon Jovi в хотелска стая предишната нощ. Смешното е, че преди разменените юмруци Джон Бон Джоуви харесал именно името Guns N' Roses за название на новия албум на своята банда, след като чел за Аксел и компания във вестниците.
Това не се случва, но способността на Аксел Роуз да изплува от нищото, предимно с гръмки изказвания или откровени хули срещу някого, определено изнервя Бон Джоуви, който публично изрази възмущение от медийното внимание към вокалиста на Guns N' Roses, предвид факта, че той дълго време беше извън голямата сцена. В своя защита Аксел може да каже, че докато той нищо не е правил през последното десетилетие и нещо, то Бон Джоуви си тунингова физиономията и се напъна да вкара, това което е останало от групата му в 21 век. Безуспешно.
В пълен блясък, никога навреме: Когато никой от бившите му колеги не е наоколо, когато критиците са забравили, че съществува и не се занимават с него, Аксел започва да дразни публиката. На концерт в Дъблин през 2010 година, Аксел направи редовния си номер и закъсня с един час.
Феновете не разбират проблемите му с часовника и освиркват Guns N' Roses, дори след като бандата вече е започнала сета си. Към сцената летят пластмасови бутилки и псувни, Аксел беснее на сцената и заплашва, че ще си тръгне, а публиката му отвръща с дружни крясъци: "Искаме Слаш! Искаме Слаш!".
Guns N' Roses наистина напускат сцената, а организаторите на концерта едва успяват да успокоят феновете, за да няма безредици. До бунтове едва не се стига и на концерта в Metro Arena в Нюкасъл, защото Аксел закъснява с час и половина. Вместо това вечеря.
В Бразилия феновете чакат Guns N' Roses до три през нощта, когато им е съобщено, че шоу няма да има, вследствие на което те изпотрошават целия клуб. Според източници, концертът е отказан, защото на шоуто предишната вечер някой от публиката е замерил Аксел с бутилка.
През 1991 г. на концерт в Riverport Amphitheater, Аксел прекратява внезапно сета и скача от сцената върху човек в тълпата, който го снима с камера. В мелето пред сцената се намесва охраната, а когато вокалистът е върнат на сцената, единствените му думи са: "Благодарение на малоумната охрана си отивам вкъщи!". Концертът е прекратен, а феновете започват да буйстват и неколцина са ранени в безредиците. Срещу Аксел са повдигнати съдебни обвинения за предизвикване на бунт, които по-късно отпадат.