Хорър трилърът The Possession излезе начело в класирането на най-доходоносните кинопродукции в американския боксофис в "дългия уикенд", включващ 3 септември – датата, на която тази година американците честваха Деня на труда (Labor Day).
Лентата на датския филммейкър Оле Борнедал, който има само един друг англоезичен филм в кариерата си преди Possession - Nightwatch с Юън Макгрегър, Ник Нолти и Патриша Аркет, инкасира $17.7 млн. в първите си три дни на голям екран (31 август - 2 септември) и общо $21.3 млн. до първия работен ден от седмица в САЩ и Канада – 4 септември.
The Possession не само надмина очакванията на анализаторите, но регистрира един от най-силните дебюти за филм, излизащ по екраните в навечерието на Labor Day. Рекордният боксофис за този период от годината все още е в актива на Halloween (2007), следван от Transporter 2 (2005).
Главните роли в Possession се изпълняват от Кийра Седжуик, Джефри Дийн Морган и Наташа Калис, а бюджетът на филма е от порядъка на 10-15 млн. щатски долара. Оценката на публиката, в която са преобладавали жените, както и хората на възраст под 25, е B CinemaScore, а тази на критиката - 46/100 MetaScore.
Фабулата във филма е изградена около прокобата, която застига младо момиче, след като се сдобива с антична кутия при разпродажба, без да подозира, че в нея е скрит зъл древен дух. Разведените й родители се съюзяват, за да намерят начин да я спасят от проклятието. Освен в САЩ и Канада, филмът, който вече се прожектира и у нас, се радва на особен интерес в испаноезичните католически държави.
Събрала внушителен актьорски състав, драмата Lawless, чийто сценарист е култовият Ник Кейв, стартира от втора позиция с $9.67 млн. за трите дни между петък и неделя и набра $11.8 млн. – от сряда до понеделник. Действието във филма се развива по времето на Сухия режим, а персонажите, играещи централна роля в него, са братята Бондюран, в чиито "кожи" влизат Шая Лабьоф, Том Харди и Джейсън Кларк. Партнират им Гай Пиърс, Джесика Частейн, Мия Васиковска и др. Режисьор на филма е Джон Хилкоут, който не за пръв път работи с Ник Кейв (Babe, I'm on Fire) и Гай Пиърс (The Proposition).
Lawless има по-висок критически рейтинг от Possession - 58/100 MetaScore и 7.8/10 от потребителите на IMDB. Това са и единствените нови заглавия в новото издание на американския боксофис.
На трета позиция е поставен експлозивният екшън Expendables 2, сниман у нас, с $8.8 млн. за тридневния период, отчитан при генерирането на уикенд класацията и $11 млн. общо до 3 септември включително. The Bourne Legacy, който регистрира най-касовата премиера от поредицата у нас (с приходи в размер на 166 155 лв.), излизайки по българските екрани на 31 август, и stop-motion анимацията ParaNorman, от чиято поява в САЩ и Канада изминаха съответно четири и три седмици, оформят челната петица на класацията.
Въпреки че потъна във втората половина на топ 10, 2016: Obama's America продължава силното си представяне, като инкасира нови $5.1 млн. през уикенда и общо $18.3 млн., ставайки петия най-доходоносен политически документален пълнометражен кинопроект в историята.
Седем седмици след премиерата му, последният филм за Batman на Кристофър Нолън, The Dark Knight Rises, зае седмо място в боксофис класацията на САЩ и Канада ($5.88 млн. за уикенда, $431 млн. общо) и отново оглави интернационалния боксофис, благодарение на мощния му старт в Китай (около $28.5 млн. от 4100 локации).
Същата е причината за втората позиция на The Amazing Spider-Man, докато No.1 от предишното издание на интернационалния боксофис - The Expendables 2, в момента заема трето място. Приключвайки театралния си тур, блокбъстърът на 2012 г. и третият най-доходоносен филм в историята, The Avengers, премина границата от $1.5 млрд.
Само в САЩ и Канада лентата, чието продължение ще излезе по екраните на 1 май 2015 г. и отново ще е режисирано от Джос Уидън, инкасира $619.5 млн. Тя обаче не е член на актуалния топ 10 на US Box Office, в който фигурират още The Odd Life of Timothy Green (6), The Campaign (8) и Hope Springs (10).