Portal

Pinterest LinkedIn +

Жанр: Puzzle
Година: 2007
Издател: Valve
Системни изисквания: CPU 2,2 GHz , 512 GB Ram,DX 9 128MB Video, HDD 3 GB, Win XP/Vista
Брой DVD: 1

Мултиплейър: Не

Гениално проста или просто гениална!

След като вече ви представихме една от игрите в големия гейм пакет на Valve - Тhe Orange Box (Half Life2 Episode Two), идва ред на най-нестандартната от тях - Portal. Започнала живота си като технологично демо, използвано от дизайнерите за разцъкване и експериментиране с възможностите на енджина, Portal израстна до статута на самостоятелна и напълно завършена игра, предлагаща ниво на оригиналност, което не сме виждали от Doom 1 до днес.

Влез в заешката дупка

Portal е с доста нестандартна концепция. Това е "шутър" от първо лице и в него ще можете да управлявате персонажа си като в Hlaf-Life и другите подобни игри, но с това приликите приключват. Защото няма врагове, по които да стреляте. Всъщност няма и оръжия с които да го правите. Няма и стандартни нива.

Имате само своя "portal gun" (пълното му название е "Aperture Science Handheld Portal Device") и задачата е да минете през няколко лабиринта с негова помощ, като част от гигантски експеримент за съобразителност и рефлекси. Как всъщност работи това устройство - с него можете да създавате портали в едно и също измерение. Има точки в нивото, където вече има отворени такива портали в червен цвят - те са вашата изходна точка, докато входната я създавате където си поискате. Номерът е, че когато едно тяло минава през портала, то запазва своята инерция, скорост и посока при влизането си.


Влизането в един от порталите ще те вкара в перманентна сериа от телепортации.

Ако трябва да се изстреляте напред и изходният ви портал е сложен на вертикална плоскост, трябва да намерите някаква пропаст, след това да поставите портал на дъното й и да скочите. Минавайки през портала вие ще продължите да падате, но вече не отгоре надолу, а отляво надясно, например. Звучи оплетено и сложно, но всъщност играта е много интуитивна и бързо ще прескочите чувството за обърканост.

Всяко ниво представлява серия от пъзели, в които ще трябва да преодолеете препятствията по пътя си и да стигнете до вратата с приветливо мигащ зелен надпис Exit. Много често пъзелите, заедно с архитектурата на самото ниво се променят в реално време - пред вас. Което в комбинация с част от враговете ви - автоматични системи за защита, внася онази щипка динамика, приплъзваща заглавието от плоската монотонност към извисяващата се крива на пълния геймплеен екстаз.

Да, Portal е нетипична, иновативна и странна. Да, няма да се хареса на CS пациентите и консуматорски настроените геймъри, свикнали да възприемат игрите, като интелектуалния еквивалент на чопленето на семки. И да - Portal е едно от заглавията, заради които се заговори, че игрите понякога са произведение на изкуството.





Официален сайт: http://orange.half-life2.com/
Сподели.