Докато родни продуценти, програмни директори и прочее люде, трудящи се в полето на опърпания местен "шоу бизнес" се опитват да ашладисват англосаксонски поп в климатичните условия на шоплука, белгийските продуценти от Crammed са на път да им измъкнат и малкото останало, от което наистина може да се печели.
Става въпрос за нещо, което у горепосочените в най-добрия случай предизвиква снизходителна усмивка - музиката на балканските брас оркестри. Не може да се отрече, че за да се появи тази продукция, са хвърлени доста усилия - всеки здравомислещ диджей дори и не би помислил да се захване с нещо подобно. Оригиналите често са неритмични, инструментите фалшиви, а музиката непозната. Може би поради това в този диск с ремикси едва ли ще откриете "здравомислещи" диджеи - това са имена, станали популярни именно с иновативността си и с умението да "чуят" различното.
Никак не е случайно, че един от най-добрите ремикси - този на "Fantasia for Clarinet" - принадлежи на продуцентското дуо от Нови Сад - Modern Quartet, близки приятели на родения в Сърбия бразилски продуцент Suba. Лече и Ванюс познават добре както музиката на Кочани, така и вкуса на клубната публика и миксът между акустичния звук на кларинет и хаус/дъб секвенциите звучи необичайно свежо. Необичаен е и латино-реге проектът на Lightning Head, продуциран и движен от Bigga Bush, (навремето част от британската дъб формация Rockers Hi-Fi).
За да бъде обаче всичко тук наистина съвсем странно, ще открием и един от пионерите на минимъл/нойз рока - Арто Линдзи в дует с Мелвин Гибс и Mugur Mugurel - едно почти напълно декомпозирано и потопено в индъстриъл саунд парче на Taraf de Haidouks. Необичайно емоционалната електро-джаз версия на "Cind Eram la" на Taraf от Juryman е просто пленяваща с искреността си. Или ако ни позволите да обобщим с две думи - един добър урок за онези нашенци, които все още не са загубили напълно слуха си. Препоръчано!
Компилацията е с лиценз на Crammed/Дюкян Меломан и може да бъде закупена в Дюкян Меломан.