Предстоящият екшън от трето лице I Am Alive, чийто рилийз в XBLA и PSN е планиран за края на тази зима, едва ли ще бъде издаден за PC, тъй като издателите на играта – Ubisoft, чието студио в Шанхай пое разработката й след оттеглянето на независимата френска компания Darkworks, не искат да инвестират в продукция, с която повече играчи ще се сдобият нелегално.
Според креативния директор на I Am Alive, Станислав Метра, разработката на PC порт би била нерентабилна: "Ситуацията е такава, че пиратството е придобило огромни размери и хората, които си плащат за PC заглавия, са съвсем малко, което ни задължава добре да си направим сметката, струва ли си да правим разходи, които в последствие вероятно няма да можем да избием.
Ubisoft са обект на нарастващо недоволство от страна на хардкор PC геймърите, тъй като имат практиката да бавят рилийзите на горещо очаквани заглавия за тази платформа, какъвто е случая с Assassin's Creed: Revelations, например, и налагат сложни и често преувеличени ограничения в достъпа на потребителите (DRM схеми), които напълно легално са се сдобили със своето копие от дадена игра.
Според Метра е спорен въпросът, дали хората се възмущават от отсъствието на PC порт на I Am Alive, защото биха си купили играта, или просто заради идеята. По негови думи екип от 12 души би могъл да осъществи преработката на играта за PC за около 3 месеца, "което не би струвало чак толкова много, но ако само 50 000 души си я купят, няма да си струва" парите и усилията.
I Am Alive е сървайвъл екшън игра с механика на геймплея, сходна с тази на игрите от PS3 поредицата Uncharted, и пост-апокалиптичен сюжет, чието действие се развива в Чикаго през погледа на млад мъж на име Адам Колинс. Градът е опустошен от земетресение от 10.3 по скалата на Рихтер и отделен от континента, а останалата част от света бедства от липсата на вода.