Приключенският екшън Hansel & Gretel с участието на Джеръми Ренър (The Hurt Locker, The Avengers, The Born Legacy) и Джема Арертън (Prince of Persia: The Sands of Time, Quantum of Solace) в ролите на порасналите герои от едноименната приказка на Братя Грим оправда очакванията на Paramount Pictures, MGM и боксофис анализаторите и дебютира под No.1 в американската класация на най-доходоносните филми в САЩ и Канада.
Лентата, чийто бюджет възлиза на $50 млн., инкасира малко над $19 млн. от продадени билети през първия си уикенд по екраните в Северна Америка въпреки отчайващо ниския рейтинг 21/100, обявен от MetaCritic на базата на 22 критически рецензии.
Аудиторията на премиерните прожекции, както и потребителите на IMDB, изглежда са доста по-удовлетворени от видяното - CinemaScore дава средна оценка "B" на филма (при максимална А+), а близо деветте хиляди души, дали своя глас в Internet Movie Data Base, имат заслугата за оптимистичния за бъдещето му рейтинг от 6.4/10.
Изпълнявайки заложената от продуцентите цел въпреки извънредно студеното време и обилния снеговалеж по източното крайбрежие на САЩ Hansel & Gretel: Witch Hunters отстрани от първата позиция нискобюджетния хорър Mama, който само за десет дни успя да възстанови в трикратен размер сумата, вложена за реализацията му ($49 млн. общо при бюджет от $15 млн.).
Джесика Частейн, която изпълнява главната роля в Mama, отново прави дубъл в топ 5 на класацията, тъй като и другата лента с нейно участие – Zero Dark Thirty, която е твърде вероятно да й донесе Оскар, заема четвърто място в актуалното подреждане с $9.8 млн.
Както може да се предположи, лентата на Катрин Бигълоу, участваща в надпреварата за Оскар за Най-добър филм на 2012 г., има по-висок CinemaScore (A- срещу B-) и много по-добър MetaScore (95/100 срещу 58/100) от Mama, на чиито прожекции се допускат лица над 13-годишна възраст въпреки жанровите особености.
Между двете продукции с Частейн се нарежда другият сериозен претендент за Оскар, който все още гравитира в топ 10. Това е комедийната драма Silver Linings Playbook, която инкасира нови $10 млн. и общо $70 млн. от премиерата й преди 11 седмици до момента.
Криминалният трилър Parker и заклеймената както от критиката, така и от публиката комедия Movie 43 също дебютират в топ 10, но във втората половина на боксофис класацията. Първото заглавие, в което си партнират Джейсън Стейтъм и Дженифър Лопес в образите на героите на Доналд Уестлейк от 19-тия му роман Flashfire, инкасира $7 млн. Преобладаващо добрите отзиви на публиката (CinemaScore B+) и приемливия критически рейтинг от 43/100 (MetaScore) вещаят добри перспективи на филма, залагащ на напрегнат съспенс и атрактивен актьорски състав.
Не така стоят нещата с Movie 43, въпреки че в каста на комедията, в която са преплетени много навързани помежду си кратки истории, няма случайни имена. Достатъчно е да се споменат тези на Ема Стоун, Хю Джакмън, Денис Куейд, Сет Макфарлейн, Грег Киниър, Ричард Гиър, Хали Бери и Кейт Уинслет, изписани на издържания в електрикови цветове постер.
Заснет с бюджет от $6 млн., в т. ч. хонорарите на 13 режисьори, Movie 43 инкасира по-малко от $5 млн. в премиерния си уикенд и има обезкуражителните за публиката рейтинги "D" и 18/100 от CinemaScore и MetaCritic.