За първи път в София се организира едноседмична инициатива, посветена на изкуството да създаваш видеоигри. От 21 до 27 януари три културни института в столицата ще се превърнат в щабквартири на Sofia Game Jam WEEK.
Амбициозното събитие има за цел да покаже на младите хора в България, че могат да се реализират успешно в сферата на създаването на видеоигри и специални ефекти в собствената си страна. За да изпълни тази цел, в рамките на Sofia Game Jam WEEK влизат три основни събития – първият в България специализиран Gaming Job Fair, серия от четири вечери с лекции за гейм разработване и хакатонът Sofia Game Jam, който се провежда за шеста поредна година.
Gaming Job Fair частта ще се проведе в Полския институт в София от 21 до 23 януари от 15:00 до 18:30. Посетителите ще имат шанса да се запознаят директно с най-големите български гейм студия и да научат за възможностите за работа и стаж в тях.
Напълно безплатната и отворена за публиката серия от лекции ще се проведе в четири поредни тематични вечери.
На 21 януари Френският институт в България ще отвори врати за българската game dev сцена – от независимите, инди компании, до най-големите ААА студия в страната. Gameloft ще открият събитието с лекция за disruptive иновациите в гейминга. Лектори ще има и от Haemimont Games, Ubisoft Sofia, Snapshot Games, Creative Assembly, а за финал ще се проведе специален Q&A с легендарния български гейм дизайнер Веселин Ханджиев от Black Sea Games.
На следващата вечер, 22 януари, SGJ Week се мести в Гьоте института за dev лекции на тема изкуството, анимацията и специалните ефекти във видеоигрите и киното. Голямата звезда на вечерта ще бъде българинът Ран Манолов, работил за легендарното студио за специални ефекти Industrial Light and Magic. Със сигурност познавате работа му от "Jurassic World", "Batman v Superman", "King Arthur: Legend of the Sword" на Гай Ричи, а скоро ще може да я видите отново в предстоящия "Hellboy". Сред останалите лектори за вечерта са представители на факирите на специалните ефекти в киното Chaos Group и на български, и европейски гейм компании като Ubisoft и 11 Bits Studios.
Домакин на третата вечер, 23 януари, е Полският институт в София, а темата е "Програмиране и гейм дизайн". Гости на SGJ ще бъдат разработчици от Полша, Франция и България. Ще чуем историята и на един български вундеркинд – Божидар Маринов, който е само тийнейджър, когато става един от основните разработчици на гейм енджина Godot.
За финал на лекциите в караоке бар "Verus" ще се проведе специалната музикална вечер на SGJ Week и традиционното Pre-Jam парти. Ще слушаме само музика от видеоигри и ще почерпим от опита на иконични гейм композитори от Чехия и България като Георги Стрезов ("Surviving Mars", "Victor Vran"), Елица Александрова ("Assassin’s Creed") и легендарния Борислав Славов, чиято работа познавате от хитове като "Crysis", "Divinity: Original Sin II" и "Ryse: Son of Rome". Вечерта ще закрие чешкият композитор Адам Споркa със специални съвети за джамърите как да направят саундтрак за игрите си за 48 часа!
След четиридневната подготовка за създаване на видеоигри идва време всичко научено да се приложи на практика. От 25 до 27 януари в историческата зала "Славейков" на Френския институт в България 100 души ще се съберат на хакатона Sofia Game Jam, за да създадат игра за 48 часа. Темата е… тайна. Поне до 18:00 ч. българско време, когато организаторите на SGJ ще я получат официално от централата на Global Game Jam – световната инициатива, от която столичният хакатон е част. Да, ние сме само една от над 600 локации по целия глобус, които ще създават игри за 48 часа. И ако София ви е далеч, се присъединете към джамовете в Пловдив и Габрово.