Жанр: RPG/Стратегия Година: 2013 Разработва: Larian Studios Издава: Larian Studios Платформа: РС
Larian винаги са били новатори. Студиото се появи на картата на световния гейминг през 2002 г. с изключително интригуващия си Diablo/Baldur's Gate клонинг Divine Divinity. Играта съчетаваше богатата история и многобройните куест опции на Baldur's Gate с бързия екшън RPG стил на Diablo. И, въпреки някои очевидни недостатъци, резултатът беше, меко казано, вдъхновяващ.
Уви, следващите проекти на студиото, макар и не по-малко иновативни, не блестяха с качества. Въпреки че доразвиваха света на Divinity, си останаха нишови продукти, концентрирани най-вече в полето на екшън ролевите заглавия.
Неотдавна обаче Larian решиха да поемат в коренно различна концептуална посока и първият резултат от този рязък артистичен завой е Divinity: Dragon Commander.
Както подсказва името на играта, действието в нея се развива отново в добре познатата на всички Larian фенове Dvinity вселена, но приликите като цяло свършват дотук. Макар да включва някои ролеви елементи, новото заглавие на студиото всъщност е интригуваща комбинация от походова и реалновремева стратегия, издържана донякъде в стила на Total War серията.
Нещата в Divinity: Dragon Commander се въртят около ожесточена война, свързана с наследяването на трона на огромна империя. Вашите противници в нея ще са собствените ви братя и сестри, предали баща си, изкушени от властта и вкопчени един в друг в борба за доминация.
Основната ви база и команден пункт ще се помещава в огромен летящ кораб на име Raven. От него вие ще трябва да взимате важни решения, които да определят изхода на войната, като, за щастие, няма да сте сами в тази задача. Около вас винаги ще са вашите верни съветници от шестте раси, населяващи света на Divinity, а голяма част от очарованието на стратегическия аспект на играта се крие в непрестанните противоречия, възникващи помежду им.
Изборите, пред които ще ви изправи Dragon Commander, са винаги трудни и от типа "или/или". Ако изберете, например, да акцентирате върху науката вместо върху религията, ще получите бонус върху научните изследвания и ще се развивате по-бързо в технологичен аспект, но ще срещнете отпор сред общността на религиозните фанатици и ще имате трудности в овладяването на градовете, в които те преобладават.
Играта включва няколко геймплейни етапа, които сериозно се различават един от друг. В първата си част нещата протичат леко в стила на Mass Effect – разговори с различни персонажи, взимане на решения, които влияят сериозно върху по-нататъшното развитие на играта.
В следващата RPG фаза ще трябва да правите научни открития, които ще допринесат за развитието на армията ви и ще ви помогнат да се сдобиете с набор от специални карти, които да използвате в третата фаза. Тя протича в стила на походовите стратегии и напомня на настолни игри с карти като Risk.
Както виждате, Divinity: Dragon Commander е невероятно разнообразна игра и макар да има какво да се желае по отношение изкуствения интелект, управляващ компютърните ви противници, както и в чисто стратегически аспект по време на реалните сражения, новото заглавие на Larian Studios е поредният пример за новаторския и креативен дух на тази белгийска компания.